onsdag den 17. marts 2010

DARREN SHAN!!!!!




JEG MODTOG MIN FILM I GÅÅÅÅR! ; w ; omg happiness..

Og derfor bliver jeg simpelhent nød til at fortælle lidt om den uden at spoile (og det jeg ”spoiler” skriver jeg lige en advarelse med fed skrifte før).. OwO

Først og fremmest må jeg give dem thumps up for musikken. OwO det er virkelig fed og mystisk musik de har fået lavet. OwO giver en stemning som jeg havde forventet. Virkelig nice!

Men noget af det jeg ikke kan lide ved filmen er at de har valgt nogle personer som de har ændret personlighederne på. Nogle af figurene fungere det helt fint med, men andre skuffer mig SYGT meget. ; A ;
Specielt fordi de har taget en af mine yndlingsfigurer og givet vedkommende en MEGA lille rolle. Man hører navnet en gang og så har de gjort ham/hende PURE evil, og det syntes jeg virkelig er synd, for han/hun er sygt vigtig (og herre dejlig) i bøgerne. ; A ;
Og og og og en karakter i bøgerne, som spiller en KÆMPE rolle i starten af bøgerne, men som bliver gemt lidt fra bog 4 af, har de givet en helt anden personlighed.
Det fungere nogenlunde i filmen. Det er faktisk meget sødt som de har gjort det. Godt nok ødelægger det lidt det farlige, men vedkommende er fanme sød i filmen! ; w ;
Ud over det så var deres historielinje MEGET mærkelig, og slutningen var slet ikke som jeg forventede. O__O Det var to vidt forskellige situationer fra bøgerne som de mixede sammen på en meget mærkelig og højt irriterende måde.
Og nå ja, for dem der hader spoilers læs alle bøgerne før i ser filmen! Seriøst der er den STØRTE spoiler i what so ever! Like... GIGA spoiler! O___O

men ja.. Det var lidt af en lorte-slutning. XD
Og specielt fordi der var rigtig mange ting, navne og steder de nævnte som der slet ikke blev forklaret. Dem der ikke er så geeket som jeg, har overhovedet ingen chance for at vide hvad de snakker om, og mange af tingende kunne de godt uden problem havde undværet.

Men jeg kan godt se at de skal have kortet så meget historie ned på en spillefilm og alt det der, men man kom slet overhovedet ikke ind i personerne. Og det siger jeg ikke kun fordi jeg er fan.

Men de to jeg bliver nød til at give KÆMPE thumbs up er Evra og Desmon Tiny.
Evra har ikke en vanvittig stor rolle men den rolle han har er også fin. Han er genial! OwO slet ikke så slemt som jeg troede det ville være. Men det bedste ved det hele: HANS SKRIG!! XD
Desmon Tiny.. omg den rolle kunne ikke spilles bedere! Han er så klam og mystisk og hans stemme er GENIAL! O_____O Det eneste der irritere mig lidt lille spoiler for filmen ... Er at det virker som om han holder med Vampirnezene. >__<

Men jeg var ved at brække mig over hvor mystisk de forsøger at gøre personerne.
Spoiler for folk der hverken har læst eller set ”Darren Shan”
Bl.a. da Crepsley forslår at bloode Darren. Det er seriøst så latterligt spillet for det første og for det andet virker det meget... pludseligt og kejlet for de forsøger at lave en mystisk stemning over det og det er bare så plat at se på, for det virker mere amatør-artig end noget andet. XD

Og deres specialeffekts var MEGA irriterende nogen gange. Forsøg på at lave slowmotion og zoome ind og og .. Ja. Det fungerede ikke lige godt alle steder. XD

Og OMG de har ændret så meget på historien på de mest latterligste måder. O__O
MINI-spoiler (ikke noget der betyder noget som helst for hverken filmen eller bøgerne)
Gavner og Larten har en samtale om at DE har skrevet nogen af vampyrenes regler og ikke mindst: Tadaa... Det var dem der startede alt det der med dele vampires og vampineze. O__O hvor lamt er det lige. Seba Nile ville vende sig i sin kiste af grin ”Larten? Vampyrenes skaber?” XD

OG og ogogogogogogogogogogogogogogogog .. XD Larten X Truska = Truska får skæg når hun bliver liderlig.. XD KÆFT jeg var færdig af grin. Stakkels Larten.

Geek jeg ved det godt. O___O men jeg bliver nød til at dele min fandom ud for Kiro ved slet ikke at jeg har købt den film. Det skal jo ligesom være en overraskelse. XD
men alt i alt, den er både god og dårlig.

Hvis man er kæmpe fan som mig kan man godt blive lidt skuffet over så mange vigtige ting fra bøgerne som de slet overhovedet ikke nævner, selvom det er PÆNT relevant for ”The War of Scars” ← hvilket der overhovedet ikke bliver nævnt særlig meget om i filmen..... og det er mere eller mindre grundforløbet i bøgerne... OG filmen.. Men det skal man vist have læst bøgerne for finde ud af. XD

Skuespillet var delvist godt. Nogen scener er vildt fede og skide godt spillet.... andre er.... halvhjertet og dårligt klippet. .__. en skam... XD

Men der var også rigtig mange ændringer som der var fede og som der fungerede når nu de skulle korte så meget ned på storieline.

OMG jeg skriver meget. Sorry, jeg fangirler.. Jeg må godt! Længe leve ”The Saga of Darren Shan” og dejlige Crepsley-manse <3

Oh sidste ting: XD Jeg havde brokket mig SYGT meget over ham der skulle spille Larten Crepsley. .. Han gjorde det delvist godt og delvist skidt.
Jeg kan rigtig godt lie at skuespilleren har læst bøgerne for at leve sig ind i rollerne, og ikke bare er som så mange af de andre, der bare analysere personerne via manus. Men det var slet ikke så slemt som jeg troede. Desværre blev han bare fremstillet som en sur liderlig stodder det mest af filmen...
Spoiler fra bog 1 og 2
Hvilket egentlig passer rigtig godt i den periode hvor de er i Cirque du freak i bøgerne (ud over ”liderligheden” først kommer senere XD ).

Jeg ville bare ønske man så LIDT flere fights imellem Darren og Larten. XD
TADAA!
Og til dem der har haft tid og mod på at læse så langt her: en god nyhed:
Geeken has left the building. XD ~<3 bye bye <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar